Επιμέλεια Katharina Kaun
Η 38χρονη Ολλανδέζα βιολονίστρια Ζανίν Γιάνσεν είναι ένα από τα κορυφαία αστέρια της διεθνούς μουσικής ζωής.
Υπερδραστήρια και πολυβραβευμένη, κάνει διεθνή σταδιοδρομία σε Ευρώπη και Αμερική, διαθέτει πλούσια δισκογραφία, ισορροπημένα μοιρασμένη σε κοντσέρτα και μουσική δωματίου.
Καταθέτει δισκογραφικά τις ερμηνείες της σε μείζονα έργα του βασικού ρεπερτορίου. Κυρίαρχη είναι η χαρισματική προσωπικότητα της Γιάνσεν και οι άριστα φινιρισμένες ερμηνείες της.
Ο γλυκός, αλλά ουδέποτε πλαδαρός ήχος της και το καλόγουστο,δίχως εκπτώσεις δεξιοτεχνικό παίξιμό της συνδυάζονται αβίαστα και ωραία με το παίξιμο της Φιλαρμονικής ορχήστρας του Μονάχου στο Κονσέρτο για Βιoλί Νούμερο 1 του Κάρολ Σιμανόφσκι στο Μόναχο. Στο πόντιουμ ο Ρώσος μαέστρος Βαλέρι Γκεργκίεφ.
Μια απο τις μεγαλύτερες βιολονίστριες της εποχής της,η Γιάνσεν αναζητεί τα όριά της μέσα από το ευρείας κλίμακας ρεπερτόριό της.
«Λατρεύω τον ήχο του Σιμανόφσκι. Αισθάνομαι ικανοποίηση
να τον ερμηνεύω και να αναζητώ όλα αυτά τα ηχοχρώματα. Μου αρέσει όλη αυτή η ένταση από την αρχή μέχρι το τέλος. Υπάρχουν αρκετές όμορφες, προσωπικές στιγμές όπου κάποιος θέλει απλά να χαλαρώσει με τη μελωδία», λέει η Γιάνσεν.
Η σύνθεση αυτού του σύγχρονου αριστουργήματος που έγινε στην εμπόλεμη Ευρώπη το 1916,είναι εμπνευσμένη από το γαλλικό ιμπρεσιονισμό. Ο Σιμανόφσκι θεωρείται ένας αληθινός πρωτοπόρος της σύγχρονης πολωνικής μουσικής του 20ου αιώνα.
«Ο Σιμανόφσκι έμελλε να είναι ένας, ας πούμε, από τους εγγονούς του Σοπέν. Ξέρει πώς να συνθέσει μια μελωδία. Στον 20ο αιώνα, αυτό αποτελεί μεγάλο κομπλιμέντο. Το ηχόχρωμα, η ομορφιά της ποιότητας, του τόνου της ορχήστρας αλλά και του βιολιού είναι ξεχωριστά» λέει ο μαέστρος Βαλέρι Γκεργκίεφ.
«Μου αρέσει τόσο πολύ όταν στέκομαι εκεί απολαμβάνοντας αυτό το καταπληκτικό ηχητικό κύμα να με συνεπαίρνει. Η μουσική για μένα είναι μια πολύ ισχυρή γλώσσα. Τη θεωρώ ισχυρότερη από τα λόγια και γι’ αυτό αισθάνομαι υπέροχα όταν παίζω μπροστά σε κοινό»,τονίζει επίσης.
«Δουλεύοντας με έναν καλλιτέχνη όπως η Ζανίν ξέρω ότι θα αντιμετωπίσω κάτι αναπάντεχο. Δεν μπορώ να πω ότι αυτός είναι ο τρόπος που θα το ερμηνεύσει,γιατί αναζητά συνεχώς κάτι το νέο. Τρέφω πολύ μεγάλη εκτίμηση για τους μουσικούς που δε μένουν στα τετριμμένα αλλά αναζητούν συνεχώς νέες ερμηνείες»,υπογραμμίζει ο Ρώσος διευθυντής ορχήστρας.
Η πρόσφατη συνάντηση με ένα ανεκτίμητο Στραντιβάριους από το 1707, υπήρξε μια μοναδική εμπειρία για την διάσημη βιολονίστρια.
«Όταν πήρα στα χέρια μου αυτό το βιολί, ήταν σαν μια νέα έμπνευση. Για κάθε κομμάτι είχα και μια νέα έμπνευση, μία νέα ιδέα. Έχω επανεξετάσει απόλυτα τη φωνή μου και τις σκέψεις μου για τα κομμάτια. Μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτό που νιώθω για τον Σιμανόφσκι, τις μελωδίες και την εκπληκτική ποικιλία των ηχοχρωμάτων. Όταν το κρατάω νιώθω μεγαλύτερη ασφάλεια,αισθάνομαι κατά κάποιον τρόπο ότι αυτή είναι η φωνή μου. Αισθάνομαι ότι συνάντησα το σύντροφό μου», λέει η Γιάνσεν
Euronews.com,14/04/16
Η 38χρονη Ολλανδέζα βιολονίστρια Ζανίν Γιάνσεν είναι ένα από τα κορυφαία αστέρια της διεθνούς μουσικής ζωής.
Υπερδραστήρια και πολυβραβευμένη, κάνει διεθνή σταδιοδρομία σε Ευρώπη και Αμερική, διαθέτει πλούσια δισκογραφία, ισορροπημένα μοιρασμένη σε κοντσέρτα και μουσική δωματίου.
Καταθέτει δισκογραφικά τις ερμηνείες της σε μείζονα έργα του βασικού ρεπερτορίου. Κυρίαρχη είναι η χαρισματική προσωπικότητα της Γιάνσεν και οι άριστα φινιρισμένες ερμηνείες της.
Ο γλυκός, αλλά ουδέποτε πλαδαρός ήχος της και το καλόγουστο,δίχως εκπτώσεις δεξιοτεχνικό παίξιμό της συνδυάζονται αβίαστα και ωραία με το παίξιμο της Φιλαρμονικής ορχήστρας του Μονάχου στο Κονσέρτο για Βιoλί Νούμερο 1 του Κάρολ Σιμανόφσκι στο Μόναχο. Στο πόντιουμ ο Ρώσος μαέστρος Βαλέρι Γκεργκίεφ.
Μια απο τις μεγαλύτερες βιολονίστριες της εποχής της,η Γιάνσεν αναζητεί τα όριά της μέσα από το ευρείας κλίμακας ρεπερτόριό της.
«Λατρεύω τον ήχο του Σιμανόφσκι. Αισθάνομαι ικανοποίηση
να τον ερμηνεύω και να αναζητώ όλα αυτά τα ηχοχρώματα. Μου αρέσει όλη αυτή η ένταση από την αρχή μέχρι το τέλος. Υπάρχουν αρκετές όμορφες, προσωπικές στιγμές όπου κάποιος θέλει απλά να χαλαρώσει με τη μελωδία», λέει η Γιάνσεν.
Η σύνθεση αυτού του σύγχρονου αριστουργήματος που έγινε στην εμπόλεμη Ευρώπη το 1916,είναι εμπνευσμένη από το γαλλικό ιμπρεσιονισμό. Ο Σιμανόφσκι θεωρείται ένας αληθινός πρωτοπόρος της σύγχρονης πολωνικής μουσικής του 20ου αιώνα.
«Ο Σιμανόφσκι έμελλε να είναι ένας, ας πούμε, από τους εγγονούς του Σοπέν. Ξέρει πώς να συνθέσει μια μελωδία. Στον 20ο αιώνα, αυτό αποτελεί μεγάλο κομπλιμέντο. Το ηχόχρωμα, η ομορφιά της ποιότητας, του τόνου της ορχήστρας αλλά και του βιολιού είναι ξεχωριστά» λέει ο μαέστρος Βαλέρι Γκεργκίεφ.
«Μου αρέσει τόσο πολύ όταν στέκομαι εκεί απολαμβάνοντας αυτό το καταπληκτικό ηχητικό κύμα να με συνεπαίρνει. Η μουσική για μένα είναι μια πολύ ισχυρή γλώσσα. Τη θεωρώ ισχυρότερη από τα λόγια και γι’ αυτό αισθάνομαι υπέροχα όταν παίζω μπροστά σε κοινό»,τονίζει επίσης.
«Δουλεύοντας με έναν καλλιτέχνη όπως η Ζανίν ξέρω ότι θα αντιμετωπίσω κάτι αναπάντεχο. Δεν μπορώ να πω ότι αυτός είναι ο τρόπος που θα το ερμηνεύσει,γιατί αναζητά συνεχώς κάτι το νέο. Τρέφω πολύ μεγάλη εκτίμηση για τους μουσικούς που δε μένουν στα τετριμμένα αλλά αναζητούν συνεχώς νέες ερμηνείες»,υπογραμμίζει ο Ρώσος διευθυντής ορχήστρας.
Η πρόσφατη συνάντηση με ένα ανεκτίμητο Στραντιβάριους από το 1707, υπήρξε μια μοναδική εμπειρία για την διάσημη βιολονίστρια.
«Όταν πήρα στα χέρια μου αυτό το βιολί, ήταν σαν μια νέα έμπνευση. Για κάθε κομμάτι είχα και μια νέα έμπνευση, μία νέα ιδέα. Έχω επανεξετάσει απόλυτα τη φωνή μου και τις σκέψεις μου για τα κομμάτια. Μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτό που νιώθω για τον Σιμανόφσκι, τις μελωδίες και την εκπληκτική ποικιλία των ηχοχρωμάτων. Όταν το κρατάω νιώθω μεγαλύτερη ασφάλεια,αισθάνομαι κατά κάποιον τρόπο ότι αυτή είναι η φωνή μου. Αισθάνομαι ότι συνάντησα το σύντροφό μου», λέει η Γιάνσεν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου